Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Садова Людмила Іванівна. Виконавсько-методичні засади фортепіанної школи Вілема Курца як джерело розвитку львівської піаністики : дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Львівська держ. музична академія ім. М.В.Лисенка. — Л., 2007. — 253арк. — Бібліогр.: арк. 184-200.



Анотація до роботи:

Садова Л.І. Виконавсько-методичні засади фортепіанної школи Вілема Курца як джерело львівської піаністики. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – музичне мистецтво. - Львівська державна музична академія ім. М.В.Лисенка, Міністерство культури і туризму України, Львів, 2007.

Дисертацію присвячено науковому дослідженню фортепіанної школи В.Курца як сукупності результатів діяльності та системи переконань самого Вілема Курца та його найвидатніших учнів різних національностей, розкриттю головних виконавсько-методичних засад цієї школи і їх ролі у формуванні львівської піаністики. Дано визначення поняттю “львівська фортепіанна школа”; досліджено засади фортепіанної педагогіки В.Курца, виконавсько-педагогічні принципи його учнів: Е.Штоєрмана, І.Штепанової-Курцової, В.Барвінського, Р.Савицького. Виявлено основні тенденції розвитку методичних принципів В.Курца у їхній фортепіанній педагогіці. Простежено за втіленням естетично-виконавських принципів школи В.Курца у творчості чеських піаністів Р.Фіркушного та П.Штепана, розвитком фортепіанно-педагогічних ідей В.Курца стосовно початкового навчання гри на фортепіано в методичних посібниках З.Бьомової, А.Ґрюнфельдової. Розкрито роль школи В.Курца у розвитку західноукраїнського фортепіанного мистецтва на основі аналізу засад музично-виконавської естетики та педагогічної діяльності В.Барвінського, Р.Савицького, прослідковано розвиток основних принципів школи В.Курца в українській фортепіанній педагогіці на основі аналізу методичних посібників Р.Савицького, Д.Герасимович. У висновках констатується, що Вілемом Курцом була створена потужна фортепіанно-педагогічна школа міжнародного значення, в основі якої лежить орієнтація на творчий, ініціативний і розумний підхід кожного педагога до процесу навчання, здатність йти в ногу з часом.

Публікації автора:

  1. Садова Л. Чеський піаніст-педагог Вілем Курц (1872-1945) про виховання виконавської техніки піаніста (за матеріалами його методичної праці “Технічні основи фортепіанної гри”) // Київське музикознавство. - К., 2001. - Вип. 5. - С. 159-167.

  2. Садова Л. Методичні погляди В.Курца в контексті сучасної йому фортепіанної педагогіки // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету ім. В.Гнатюка. Серія: Мистецтвознавство. – Тернопіль: ТДПУ, 2001. - № 2 (7). - С. 42-47.

  3. Садова Л. Про джерела фортепіанної педагогіки Романа Савицького // Musika Galiciana / Наукові збірки ЛДМА ім. М.Лисенка. - Львів, 2001. - Вип. 5. – Т. VI. - С. 209-214.

  1. Садова Л. Роль школи Вілема Курца у формуванні виконавської та педагогічної діяльності Едварда Штоєрмана // Молоде музикознавство / Наукові збірки ЛДМА ім. М.Лисенка. - Львів, 2002. - Вип. 7. - С. 159-167.

  2. Садова Л. Роль пальцьових вправ у вихованні піаніста // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету ім. В.Гнатюка та Національної музичної академії України ім. П.Чайковського. Серія: Мистецтвознавство. Тернопіль: ТДПУ, 2003. - № 2 (11). – С. 47-52.

  3. Кашкадамова Н., Садова Л. Львівська фортеп’янна школа: традиції та розвиток // Musica Humana / Наукові збірки ЛДМА ім. М.В. Лисенка. - Львів, 2003. - Вип. 8. – Чис. 1. - С. 169-187.

  4. Садова Л. Методичні засади школи Вілема Курца у роботі над клавірними творами В.А.Моцарта // Вольфганг Амадей Моцарт: погляд з ХХІ сторіччя / Наукові збірки ЛДМА ім. М.В.Лисенка. – Львів, 2006. – Вип. 13. – С. 150-163.

  5. Садова Л. Педагогічне “кредо” Романа Савицького // Українська фортепіанна музика та виконавство: стильові особливості, зв’язки з музичною культурою Західної Європи: Матеріали ІІІ конференції Асоціації піаністів-педагогів України. – Львів, 1994. - С. 91-96.

  6. Садова Л. Вплив методичних поглядів Вілема Курца на розвиток української фортепіанної школи ХХ ст. // Золоті сторінки музичної історії України. Ференц Ліст та піаністична культура ХХ-го століття: Зб. ст. та матеріалів / Асоц. піаністів-педагогів України. – Кіровоград: КДПУ ім. В.Вінниченка, 1999. – Вип. 4. - С. 45-49.

  7. Садова Л. В.Барвінський – визначальна фігура у львівській фортепіанній педагогіці 20-х - 30-х років ХХ ст. // Василь Барвінський в контексті європейської музичної культури: Статті та матеріали / Редактор-упор. О.Смоляк. – Тернопіль: Астон, 2003. - С. 104-117.