Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Назар Лілія Йосифівна. Стильові виміри творчості Василя Барвінського : дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Львівська держ. музична академія ім. М.В.Лисенка. — Л., 2007. — 290арк. — Бібліогр.: арк. 181-213.



Анотація до роботи:

Назар Л.Й. Стильові виміри творчості Василя Барвінського. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. - Львівська державна музична академія ім. М.В.Лисенка. – Львів, 2007

Основним завданням дисертації є аналіз стильових вимірів творчості В.Барвінського, осмислення всієї її багатогранності та значення в українській культурі. Тому в дисертації простежується цілісний мистецько-духовний феномен Василя Барвінського як одного з рушіїв музично-культурних процесів України у першій третині ХХ ст. з точки зору особливостей українського менталітету як основи національного стилю, розглядається постать та стилістика митця в аспекті трьох кардинальних первнів становлення творчої особистості: автентичному, релігійному та світському в тривимірному історико-часовому континуумі (минуле-сучасне-майбутнє). Досліджуються впливи на світогляд та стиль музики В.Барвінського ментальних особливостей національного українського характеру, розглядається концепт природи як мегатекст українського мистецтва першої половини ХХ ст., його значення в творчості В.Барвінського. Розглядається жанрова музична палітра, визначається місце і роль творчості В.Барвінського в становленні та розвитку багатьох жанрів національної музики. Здійснюється аналіз творів різних жанрів з точки зору принципів формотворення, засобів виразності з позицій взаємопоєднання національних та загальноєвропейських традицій музичного мистецтва, ступеня новаторства композитора, вперше вводяться в науковий обіг невідомі та маловивчені твори В.Барвінського, залучаються нові факти з творчої біографії митця, формулюються стильові засади композиторського письма. Постать митця розглядається в широкому полі художньо-естетичних напрямків першої третини ХХ ст., а також визначається роль В.Барвінського в структурі художнього національного стилю. Запропоновано виходи на подальші напрями осмислення взаємодії опозицій: „митець – суспільство”, „митець – нація”, парадигми „митець і час”, оскільки концепція роботи розмикається на можливість подальших студій у різних напрямах гуманітарної науки.