Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філософські науки / Соціальна філософія та філософія історії


19. Дубніченко Варвара Юріївна. Специфіка відображення православного архетипу у російській метафізичній традиції: дис... канд. філос. наук: 09.00.03 / Донецький національний ун- т. - Донецьк, 2005.



Анотація до роботи:

Дубніченко В.Ю. Специфіка відображення православного архетипу у російській метафізичній традиції. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук зі спеціальності 09.00.03 – соціальна філософія та філософія історії. – Донецький національний університет, Донецьк, 2005.

Дисертаційна робота містить соціально-філософський аналіз російського православного архетипу в контексті дослідження соціально-філософських форм і соціокультурних функцій його відображення в російській метафізичній традиції. Основною метою дисертаційного дослідження стало виявлення специфіки російського стилю філософування в тій формі, яка має характер метафізики і носить типологічну назву “російська релігійна філософія”. Головними проблемами дослідження є проблема соціокультурних і культурно-антропологічних джерел метафізичного знання, а також проблема вибору соціумом своєї онтології історії. Для дослідження і вирішення означених проблем застосовується концепція архетипів і синхронності К.Г.Юнга відповідно до російської соціокультурної системи. Аналіз російського національного архетипу, проведений на основі ідеї К.Юнга про розділення загальнолюдських архетипів на двоїсті і троїсті, дозволив встановити, що російський архетип являє собою, в силу тих соціокультурних умов, що склалися з історичних обставин та географічного положення, складну динамічну взаємодію бінарного (європейського) і тернарного (азіатського) архетипів з перевагою останнього. Засобами історичної та історико-філософської реконструкції в роботі показано, що розщепленість російського національного архетипу, яка виявилася на соціальному і світоглядному рівні як розколотість культури, переживалась як несвідома потреба здійснити гармонійний синтез архетипічних структур. Бажання перебороти розколотість європейської філософії, об’єднавши раціонально-логічне та інтуітивно-містичне спрямування, надало російській метафізиці особливого статусу – месіансько-місіанського.

Публікації автора:

  1. Дубниченко В.Ю. Богочеловек или человекобог? Два типа философствования – две концепции личности. // Метаморфози свободи: спадщина Бердяєва у сучасному дискурсі (до 125-річчя з дня народження М.О. Бердяєва): Український часопис російської філософії: Вісник Товариства російської філософії при Українському філософському фонді. Вип. 1 – К.: Вид. ПАРАПАН – 2003. – 648 с. – С. 222-230.

  2. Дубниченко В.Ю. Метафизичекие начала русской историософии. // Интеллект. Особистість. Цивілізація. Тематичний збірник наукових праць із соціально-філософських проблем. Випуск 1. Том 1 / Голов. ред. О.О. Шубін. – Донецьк, ДонДУЕТ, 2003. – 259 с. – С. 219-232.

  3. Дубниченко В.Ю. Проблема Богопознания в русской религиозной философии. // Вісник Донецького університету. Серія Б. Гуманітарні науки. – 1999. – № 2. – С. 182-187.

  4. Дубниченко В.Ю. Проблема правосознания в русской религиозной философии. // Практична філософія та правовий порядок: Збірка статей. – Харків, Центр Освітній Ініціатив, 2000. – 342 с. – С. 12-15.

  5. Дубниченко В.Ю. Тайна Боговоплощения и смысл истории. // Наука. Релігія. Суспільство. – Донецьк. – 2002. - № 2. – С. 15-20.