Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філологічні науки / Література слов’янських народів


317. Хайдер Тетяна Василівна. Сатиричний дискурс польського літературно-мистецького кабаре (на матеріалі текстів Т.Боя-Желенського, Ю.Тувіма та К.І.Галчинського): дис... канд. філол. наук: 10.01.03 / Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Хайдер Т.В. Сатиричний дискурс польського літературно-мистецького кабаре (на матеріалі текстів Т.Боя-Желенського, Ю. Тувіма та К.І.Галчинського). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.03. – Література слов’янських народів. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2004.

Дисертацію присвячено дослідженню художніх текстів польських літературно-мистецьких кабаре першої половини ХХ століття. Дисертант аналізує обраний літературний матеріал як серію оригінальних стилістичних моментів, виокремлюючи ті елементи поетики, які дозволяють визначити спорідненість із національними та європейськими традиціями сатири та гумору, а також визначити приналежність творів до тієї чи іншої парадигматичної структури.

У дисертаційному дослідженні розглядаються деякі елементи національної літературної традиції польської гумористики, окреслюються тенденції подальших жанрових трансформацій. Форми та способи вираження іронічної постави стосовно світу також зазанали трансформаційних та модифікаційних змін у текстах кабаре. Перехідним і ключовим моментом вважається поема Ю.Тувіма “Бал в опері”, яка стала своєрідним підсумком синтезу форм “високої” поезії та “низької” – кабаретної. Як жанрова інновація кабаретного мистецтва розглядається “сатирична (політична) шопка” та її інваріант – повоєнний “найменший в світі театрик “Зелена Гуска”” К.І Галчинського.

Проведений аналіз дає дисертанту підставу стверджувати, що європейська традиція літературно-мистецького кабаре була перейнята польською культурою в переломний період на зламі ХІХ та ХХ ст., коли наступив розрив (перерваність) національних традицій. Утім, польські модерністи модифікували національну гумористичну традицію, достосувавши елементи художньо-естетичних парадигм народної культури до потреб нових форм художнього вираження початку ХХ століття, заклали підвалини формування специфічного сатиричного дискурсу польського кабаре.

Публікації автора:

  1. До питання походження та особливостей жанру сатиричного вертепу (szopki) в польському літературно-мистецькому кабаре // Компаративні дослідження слов’янських мов і літератур. Пам’яті академіка Л.Булаховського. – К.: ВЦ “Київський університет”. –2000р. – С.102-108.

  2. “Кабаретна” творчість Тадеуша Боя-Желенського // Компаративні дослідження слов’янських мов і літератур. Пам’яті академіка Л.Булаховського. – К.: ВЦ “Київський університет”. – 2001р. – С.120-136.

  3. “Краківська Шопка” Т.Боя-Желенського // Література. Фольклор. Проблеми поетики.– К.: ВЦ “Київський Університет”. – 2001. – Вип. 11. – С.145-159.

  4. “Театрик К.І.Галчинського “Zielona G” та традиції польського літературно-мистецького кабаре // Вісник Київського Лінгвістичного університету. Серія Філологія. –– К.: ВЦ КНЛУ. – 2001р. – Т.4 , №2. – С.175-184.

  5. Юліан Тувім та літературно-мистецьке кабаре “Qui pro Quo” // Література. Фольклор. Проблеми поетики.– К.: ВЦ “Київський університет”. – 2002р. – Вип.12. – С.58-63.

  6. Поема Юліана Тувіма “Бал в опері” та її “кабаретний” характер // Культура народов Причерноморья.. – МЦ “Крым”, Таврический национальный университет им. В.И.Вернадского. – 2002р. – № 32. – С.365-367.

  7. Еволюція кабаретної сатиричної картини світу (на матеріалі творчості В.Млинарського) // Літературознавчі студії. Збірник наукових праць. – К.: Видавничий ім. Дмитра Бураго. – 2004. – Вип. 7. – С.309-312.