Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Теорія та історія культури


Гречуха Наталія Григорівна. Неоміфологічні тенденції в хоровому мистецтві України 80-90-х років ХХ століття : дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01 / Київський національний ун-т культури і мистецтв. — К., 2007. — 241арк. — Бібліогр.: арк. 190-206.



Анотація до роботи:

Гречуха Н.Г. Неоміфологічні тенденції в хоровому мистецтві України 80-90-х років ХХ століття. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства зі спеціальності 17.00.01 – теорія та історія культури. – Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, 2007.

Дисертацію присвячено проблемі розвитку неоміфологічних тенденцій в українській хоровій творчості 1980-90-х років, становлення неоміфологізму як художньо-стильової течії. У дослідженні науково уточнено поняття неоміфологізму, виявлено його естетико-художні, типологічні, музично-стильові характеристики, різноманітні вияви в індивідуальних композиторських стилях.

У дисертації узагальнено міфопоетичні концепти давньоукраїнського музично-обрядового фольклору як концептуально-стильової основи музичного неоміфологізму. Проаналізовано твори українських композиторів Л.Дичко і Ю.Алжнєва з погляду оригінального інтерпретування національної міфологічної традиції, втілення типологічних ознак неоміфологізму на різних структурно-семантичних рівнях, розкриття особливостей міфопоетичного сприйняття.

Отже, неоміфологізм інтерпретується як естетичний феномен, художньо-стильова течія, що відіграє важливу роль у розвитку жанрово-стильової, музично-образної, художньо-стилістичної сфер української хорової творчості ХХ століття.

Публікації автора:

1. Гречуха Н. Деякі аспекти дослідження проблеми міфа у світовій науці. // Наукові записки. Релігієзнавство. Культурологія. Філософія. Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – 2001. – Вип. 8. – С. 10-18.

2. Гречуха Н. До питання взаємозв’язків міфа і мистецтва // Наукові записки. Релігієзнавство. Культурологія. Філософія. Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова. – 2001. – Вип. 9. – С. 94-103.

3. Гречуха Н. Міфологічно-семантична інтерпретація фольклорних текстів у хоровій опері “Золотослов” Л. Дичко // Мова і культура. Інститут філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка. – 2003. – Т. 7. – Вип. 6. – С. 309-317.

4. Гречуха Н., Рубаха О. Історико-культурні типи світової міфології // Вісник КНУКіМ: Зб. наук. праць. Серія: Мистецтвознавство. – К.: Вид. центр “КНУКіМ”. - - 2003. - Вип. 8. – С. 30-41.

5. Гречуха Н. Слов’янська міфологія як складова культури давніх слов’ян // Питання культурології: Зб. наук. праць / Київський національний університет культури і мистецтв. – К.: Вид. центр КНУКІМ, 2004. – Вип. 20. – С. 229- 236.

6. Гречуха Н. Театрально-музична інтерпретація міфологічно-обрядових мотивів у хоровій опері “Золотослов” Л. Дичко // Інтеграція українського мистецтва в європейський та світовий культурний простір: Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції. К.: Головне управління культури і мистецтв, Київський факультет хореографії, училище хореографічного мистецтва “КМУАТ”, 2005. – С. 43-50.

7. Гречуха Н. Рапсодія “Обереги” Ю.Алжнєва у контексті новаторства українського хорового мистецтва 90-х років ХХ ст. // Україна – Світ: від культурної своєрідності до спорідненості культур: Зб. матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (25-26 травня 2006 р.). – К.: ДАКККіМ, 2006. – Ч.2. – С.128-132.