Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філософські науки / Соціальна філософія та філософія історії


Довгополова Оксана Андріївна. Метафорична схема обжитого простору: місце Іншого, Чужого, Відторгненого : Дис... д-ра наук: 09.00.03 - 2008.



Анотація до роботи:

Довгополова О.А. Метафорична схема обжитого простору: місце Іншого, Чужого, Відторгненого. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософських наук за спеціальністю 09.00.03. – соціальна філософія та філософія історії. – Одеський національний університет ім. І.І. Мечникова МОН України, Одеса, 2008.

Дисертацію присвячено аналізу структури обжитого простору та з’ясуванню міста Іншого, Чужого, Відторгненого в картині цього простору. В роботі здійснено спробу визначити сутність феноменів Іншого, Чужого, Відторгненого в соціальному просторі та розкреслити загальну конфігурацію обжитого світу крізь призму їхнього трактування. Автор створює теоретичну базу для аналізу феноменів, які не визнаються такими, що належать до простору нормального. Визначено власний теоретичний зміст понять Іншого, Чужого та Відторгненого. Пропонується методика аналізу в єдиному проекті феноменів Відторгнення як механізму відтворення соціуму та Відторгнення власного обжитого простору.

В роботі приділяється особлива увага проблемі ієрархії рівнів відторгнення, що робиться з ціллю з’ясування можливостей відтворення ціннісного каркасу тої чи іншої соціальної спільноти, що є особливо плідним підчас звернення до історичних картин обжитого світу. Автор звертає увагу на значимість розрізнення між гранично Відторгненим та таким, що та чи інша духовна парадигма погоджується терпіти. Запропоновано дослідницький прийом, що відрізняється науковою новизною, а саме аналіз Терпимого в одному річищі з Відторгненим.

В роботі виявлено та проаналізовано загальні принципи розкреслення метафоричної схеми обжитого простору, в якій не тільки висвітлено місця кожного з досліджуваних феноменів, але й акцентовано численні перехідні форми відчуження та відторгнення, які саме й формують унікальність кожного варіанту конфігурації обжитого простору.

Публікації автора:

  1. Другое, Чужое, Отторгаемое как элементы социального пространства: Монография. – Одесса: СПД Фридман, 2007. – 300 с.
    Рецензія – М.С. Дмітрієва. Перспективи. – 2006. – № 3. – с. 153–154 (здано до друку 6.11.2007)

  2. Самопознание общества переходных эпох и принцип толерантности // Наукове пізнання: методологія та технологія. – 1998. – № 1–2. – С. 102–105.

  3. Первые официальные декларации веротерпимости в Европе и идеология Реформации // Наукове пізнання: методологія та технологія. – 1999. – № 1 (3). – С. 52–56.

  1. Діалектика форм толерантності-нетерпимості у європейській культурі середньовіччя та нового часу // Актуальні проблеми політики. – Одеса: Юридична література, 2000. – Вип. 8. – С. 381–384.

  2. Принцип веротерпимости в христианстве позднего средневековья // История христианства и современность. Материалы международной научно-практической конференции. – Одесса: ХГЭУ, 2000. – С. 79–84.

  3. Понятие времени в литературе переходных эпох (по материалам романа Д. Липскерова “Сорок лет Чанчжоэ”) // Наукове пізнання: методологія та технологія. – 2001. – № 1 (7). – С. 49–52.

  4. Духовні парадигми перехідних епох і принцип релігійного плюралізму (на матеріалах перехідних епох в історії України XX ст.) // Наукове пізнання: методологія та технологія. – 2001. – Спецвипуск. – С. 11–14.

  5. Понимание принципа толерантности в христианстве XII–XIII вв. // Філософські пошуки. – Вип. XI–XII. – Львів-Одеса-Хмельницький: Cogito-Центр Європи, 2001. – С. 258–263.

  6. Объекты нетерпимости в западноевропейской традиции: нищие и попрошайки // Перспективи. – 2002. – № 2 (18). – С. 8–13.

  7. Отношение к грешникам в картине мира героев “Вечеров на хуторе близ Диканьки” Н.В. Гоголя // Філософськи пошуки. – Вип. XIII. – Львів-Одеса, 2002.– С. 163–171.

  8. Путешествие “ к центру цивилизации” и развитие национального сознания // Культурное пространство путешествий. Тезисы научного форума 8–10 апреля 2003 г. – СПб: Центр изучения культуры, 2003. – С. 330–332.

  9. Женщина как объект нетерпимости в мыслительной парадигме западноевропейского средневековья // Перспективи. – 2003. – № 1(21). – С. 77–83.

  10. Проблема “Свой-Чужой” в современной российской художественной культуре // Перспективи. – 2003. – № 2–3 (22–23). – С. 22–27.

  11. Время и вечность в сознании эпохи взрыва// Наукове пізнання: методологія та технологія. – 2003. – Вип. 1 (12). – С. 32–37.

  12. Новоевропейское государство как субъект нетерпимости // Наукове пізнання: методологія та технологія. – 2003. – Вип. 2(12). – С. 96–99.

  13. Проблема понимания личности в средние века и “Жизнеописания трубадуров” // Філософські пошуки. – Вип. XIV–XV. – Львів-Одеса: Cogito-Центр Європи, 2003. – С. 287–296.

  14. Универсальное и особенное в духовной культуре эпохи глобализации // Глобализация и культура: аналитический подход. - СПб.: Янус, 2003. – С. 82–97.

  15. “Услада по любовному праву” – принятие или отторжение принципа удовольствия (на материалах “Жизнеописаний трубадуров”) // Феномен удовольствия в культуре. Материалы международного научного форума 6–9 апреля 2004 г. – СПб: Центр изучения культуры, 2004. – С. 124–128.

  16. Пространство отторжения (штрихи к портрету “молчания масс”) // Наукове пізнання: методологія та технологія. – 2004. – Вип. 1(13). – С. 110–115.

  17. Эволюция духовных ценностей европейского Средневековья: на материалах двух циклов жизнеописаний трубадуров // Філософські пошуки. – Вип. XVII–XVIII. – Львів-Одеса: Cogito-Центр Європи, 2004. – С. 699–710.

  18. Историческое бытие и его ценностное оправдание // І. Журнал философов славянских стран. – Жешув (Польша), 2005. – № 5. – С. 121–129 (в соавторстве).

  19. Присутствие Чужого как фактор идентификации в глобализующемся пространстве культуры // Глобальное пространство культуры. Материалы международного научного форума 12–16 апреля 2005 г. – СПб: Центр изучения культуры, 2005. – С. 380–383.

  20. Проблема невосприятия чужого в культуре эпохи глобализации // Наукове пізнання: методологія та технологія. – 2005. – Вип. 1(15). – С. 32–37.

  21. Дихотомія Загального–Індивідуального у встановленні ранньомодерної норми Терпимості–Відторгнення // Наукове пізнання: методологія та технологія. – 2005. – Вип. 2 (16). – С. 54–58.

  22. Категории Чужого и Отторгаемого как элементы картины обжитого мира // Перспективи. – 2006. – № 1 (33). – С. 48–52.

  23. Автобиографическое сознание в средние века – пространство отторжения или умолчания? // Перспективи. – 2006. – № 2 (34). – С. 20–25.

  24. Чужой в культуре восточноевропейских народов эпохи глобализации // Перспективи. – 2006. – № 3 (35) – С. 18–23.

  25. Фантастические элементы в произведениях студии mult.ru (штрихи к портрету пространства отторжения) // Русская фантастика на перекрестье эпох и культур: Материалы Международной научной конференции: 21–23 марта 2006 года. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 2007. – С. 433–441.

  26. Толерантність та відторгнення у культурі раннього Нового часу // Філософська думка. – 2007. – N 2. – С. 96–111.

  27. Проект жизни как вариант отторжения обжитого пространства // Докса. Збірник наукових праць з філософії та філології. – Вип. 11. – Одеса, 2007. – C. 37–45.

  28. Трактовка понятий tolerance-indulgence в документах Якова II Стюарта// Древнее Причерноморье. Вып. VIII. – Одесса, 2008. – С.136–141.