Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філософські науки / Естетика


Балакірова Світлана Юріївна. Естетика музичного постмодернізму (на матеріалі творчості К.Штокгаузена та М.Кагеля): Дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Національний технічний ун-т України "Київський політехнічний ін-т". - К., 2002. - 159 арк. - Бібліогр.: арк. 145-159.



Анотація до роботи:

Балакірова С.Ю. Естетика музичного постмодернізму (на матеріалі творчості К.Штокгаузена та М.Кагеля). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю: 09.00.08 – естетика. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2002.

Дисертація присвячена естетиці музичного постмодернізму на матеріалі творчості провідних сучасних західноєвропейських композиторів – К.Штокгаузена та М.Кагеля. В роботі доведено, що проблеми музичного постмодернізму необхідно розглядати в контексті загальноестетичної теорії постмодернізму, а також з точки зору його інтегративної функції у діалозі культур “Захід-Схід”.

Автор виходить з того, що креативні можливості музичного постмодернізму полягають у втіленні головних положень онтологічної концепції мистецтва, зокрема пов’язані з новим трактуванням художнього твору як тексту. В дисертації доводиться перспективність розгляду питань музичного постмодернізму, творчості обраних композиторів в контексті методології французської постмодерністської естетики - постмодерністсько-постструктуралістских теорій твору як Тексту, що представлені дослідженнями Р.Барта, Ж.Дерріда, М.Фуко. Застосовуючи компаративістський підхід до аналізу естетики К.Штокгаузена і М.Кагеля - як найбільш адекватний щодо поліфонічної природи постмодерністського феномену, дисертант обгрунтовує нові естетичні стратегії музичного постмодернізму стосовно онтологічної концепції мистецтва, концепції твору як тексту, колажності як прояву інтертекстуальності, смислоутворюючого начала іронії в музичному творі-тексті, інтуїтивних і медитативних жанрів, концепції “відкритих форм” (“момент-форм”) як втілення нових принципів часопросторовості.

Публікації автора:

1.Балакірова С.Ю. Постмодерністські тенденції в творчості К.Штокхаузена // Актуальні філософські та культурологічні проблеми сучасності. – Київ:Київський державний лінгвістичний університет. – 2000. – С. 155-162.

2. Балакірова С.Ю.Онтологічні виміри постмодернізму (до проблем буття музичного твору) // Актуальні філософські та культурологічні проблеми сучасності. – Київ: Київський державний лінгвістичний університет. – 2000. – С.85-91.

3. Балакірова С.Ю. Проблема Заходу і Сходу в сучасному музичному постмодернізмі // Актуальні філософські та культурологічні проблеми сучасності. – Київ: Київський державний лінгвістичний університет. – 2001. – С.110-117.

4. Балакірова С.Ю. М.Гайдеггер та проблеми музичного постмодернізму // Мультиверсум.– Київ: Український центр духовної культури. – 2001. – №23.- С.97-106.