Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


6. Батовська Олена Миколаївна. Драматургія хорових сцен в операх В.Губаренка (на прикладі "Загибелі ескадри", "Пам'ятай мене", "Вій", "Згадайте, братія моя"): дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Одеська держ. музична академія ім. А.В.Нежданової. - О., 2005.



Анотація до роботи:

Батовська О.М. Драматургія хорових сцен в операх В.Губаренка /на прикладі „Загибель ескадри, „Пам’ятай мене”, „Вій”, „Згадайте, братія моя”/. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – музичне мистецтво. – Одеська державна музична академія імені А.В. Нежданової, Одеса, 2005.

В дисертації розглянуто проблему функціонування вагомої складової оперного спектаклю, - хору в контексті його драматургічного призначення в жанрових різновидах опер В.Губаренка (героїко-романтична музична драма “Загибель ескадри”, лірико-психологічна опера “Пам’ятай мене”, опера-балет “Вій” та опера-ораторія “Згадайте, братія моя). Дається характеристика, визначається зміст та представлено репертуар основних сцен в жанровому та драматургічному

напрямках. В дослідженні запропоновано застосувати нову, більш розгалужену класифікацію хорових сцен, яка має шість головних типів (фонова, колористична, репрезентативна, внутрішньо-емоційна, дійова, динамічна) та десять допоміжних, синтетичних, виникаючих у разі суміщення у художньому творі декількох функцій у використанні хорових сцен (репрезентативно-колористична, динамічно-колористична, дійово-динамічна, емоційно-дійова, статична, ілюстративна, ілюстративно-колористична, фоново-репрезентативна, емоційно-колористична, репрезентативно-динамічна). Завдяки її впровадженню в практичний дослід сформульовано концептуальні функції хору в жанровій системі опер В.Губаренка та визначено вплив жанрово-інтонаційної моделі на характер використаних типів хорових сцен (кількісну та якісну залежність типів хору від провідної образно-змістовної сфери). На основі проведеного дослідження висвічуються ключові константи творчого методу В.Губаренка, - функціональне навантаження хору постає в прямій залежності від жанру твору, який і диктує перевагу тих чи інших функцій.

Публікації автора:

  1. Батовська О.М. Діалогічність хорових сцен в операх В.Губаренка. //Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти: Зб. наук. праць. Вип. 7. - Київ: Науковий світ, 2001. –– С. 149-154.

  2. Батовська О.М. Функціонування хорових сцен в операх В.Губаренка (на прикладі опер „Загибель ескадри”, „Незабутнє”, опери-балету „Вій”, опери-ораторії „Згадайте, братія моя”). //Розвиток інноваційних процесів у навчально-виховних закладах: Зб.наук. праць //Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка. – Харків: Стиль-Издат, 2003. – Ч. І – С. 5-15.

  3. Батовська О.М. Специфічні особливості хорових сцен в драматургії опери-балету „Вій” В.Губаренка. //Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв: Зб.наук. праць за ред Даниленка В.Я. – Харків: ХДАМ, 2003. - №3. – С.19-29.

  4. Батовська О.М. Жанрова концепція опери-ораторії „Згадайте, братія моя” В.Губаренка. //Вісник Міжнародного Слов’янського університету. Харків. Серія „Мистецтвознавство” т.VI: Український науково-теоретичний журнал, 2003, т. 6, № 2. – С. 13-16.

  5. Батовська О.М. Специфічні особливості хорової драматургії в опері В. Губаренка „Пам’ятай мене”. //Традиції та новації у вищій архитектурно-художній освіті. /Під загальною редакцією Н.Є. Трегуб. – Харків: ХДАМ, № 3-4/2003 - №1-2/2004. – С. 12-15.

  6. Батовська О.М. Концептуальна функція хору в жанровій системі опер В.Губаренка /на прикладі опери-балету „Вій”/. //Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти: Зб. наук. праць. Вип. 13. – Харків: ХДУМ, 2004. –– С. 326-335.