Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філософські науки / Естетика


Ольховик Марина Володимирівна. "Бароковий універсалізм" в українському художньому мисленні : дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. - К., 2005.



Анотація до роботи:

Ольховик М.В. „Бароковий універсалізм” в українському художньому мисленні. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.08 – естетика. Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2005.

У роботі досліджується феномен „барокового універсалізму” в художньому мисленні на основі компаративного аналізу поетики українського Бароко доби Гетьманщини у порівнянні з „першим” і „другим” необароко в українському мистецтві початку і кінця ХХ століття. Естетика бароковості реконструюється за допомогою відтворення систем художньої образності з архетиповою структурою провідних мотивів, образів і топосів українського барокового дискурсу.

Пошук транскультурних комунікацій у вітчизняному мистецькому просторі дозволяє зрозуміти Бароко як метамову українського художнього мислення, завдяки чому забезпечуються його універсалістичні функції у розвитку українського мистецтва. Дисертант звертається і до сучасних інтенцій українського художньо-естетичного дискурсу, розкриваючи його „універсалістський” характер за допомогою ключових універсалій і принципів барокової та необарокової естетики.

Публікації автора:

1. Ольховик М. Становлення та систематизація естетичних ідей українського бароко // Актуальні філософські та культурологічні проблеми сучасності: Зб. наук. пр. / Відп. ред. М.М. Бровко, О.Г. Шутов. – К.: Вид. центр КДЛУ, 2000. – С. 291-296. – 0,4 др. арк.

2. Ольховик М. Деякі транскультурні комунікації в історії українського бароко і необароко // Людинознавчі студії: Зб. наук. пр. Дрогобицького державного педагогічного університету імені І. Франка / Ред. кол. Т. Біленко. – Дрогобич: НВЦ “Каменяр”, 2002. – С.94-103. – 0,5 др. арк.

3. Ольховик М. Принцип універсалізму в історії філософсько-естетичної думки // Актуальні філософські та культурологічні проблеми сучасності: Зб. наук. пр. / Відп. ред. М.М. Бровко, О.Г. Шутов. – К.: Вид. центр КДЛУ, 2003. – С.19-25. – 0,5 др. арк.

4. Ольховик М. (у співавторстві з В. Личковахом). Повернення Європи? // Людина і культура в умовах глобалізації: Зб. наук. ст. / Під ред. В.С. Лук’янця, В.Г. Табачковського, В.І. Толстих та ін. – К.: Видавець ПАРАПАН, 2003. – С.52-63. – авт. 0,5 др. арк.

5. Ольховик М. Бароковий універсалізм в поетиці Лазаря Барановича // Дивосад: Чернігівський культурологічний журнал. – Чернігів: „Культурно-мистецький Арт-Центр”, 2001. – №2. – С.8-11. – 0,3 др. арк.

6. Ольховик М. Проблема нової генерації в українській естетично-філософській думці початку ХХ століття і сьогодення // Молодь в сучасному світі: морально-естетичні та культурологічні виміри: Зб. наук. пр. / Відп. ред. М.М. Бровко. – К.: МІЛП, 2001. – С.139-142. – 0,3 др. арк.

7. Ольховик М. Модернізація української естетичної думки початку ХХ століття: від “народництва” до “необароко” // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. – Серія: Філософські науки. Випуск 8. – Чернігів: ЧДПУ, 2001. – С.65-68. – 0,3 др. арк.

8. Ольховик М. Бароко як універсальна метамова української культури // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. – Серія: Філософські науки. Випуск 14. – Чернігів: ЧДПУ, 2002. – С.62-65. – 0,3 др. арк.

9. Ольховик М. Традиція барокового універсалізму в українській культурі // Традиція і сучасне в українській культурі: Тези доповідей Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 125-річчю Гната Хоткевича. – Харків, 2002. – С.24. – 0,1 др. арк.

10. Ольховик М. Павло Тичина: естетика “клярнетизму”, або необароковий дебют // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. – Серія: Філософські науки. Випуск 20. – Чернігів: ЧДПУ, 2003. – С.21-24. – 0,4 др. арк.

11. Ольховик М. Необарокові ремінісценції в сучасному українському мистецтві („друге необароко” кінця ХХ ст.) // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. – Серія: Філософські науки. Випуск 26. – Чернігів: ЧДПУ, 2004. – С.97-102. – 0,5 др. арк.