Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Філософські науки / Естетика


78. Кривошея Тетяна Олександрівна. Антитрагедійне в сучасному філософсько-естетичному дискурсі: дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Кривошея Т.О. Антитрагедійне в сучасному філософсько-естетичному дискурсі. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.08 – естетика. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2004.

У дисертації досліджується антитрагедійна світонастанова та антитрагедійне мистецтво.

У ХХ столітті у межах трагічного світобачення виникають нові актуальні його модифікації - від екзистенційного трагізму до "парадоксального" трагічного, від "буденності" трагедійного до "забуття" або "смерті" трагедії. Трагічне у філософсько-естетичному дискурсі ХХ століття набуває оригінальних рис, трансформується та змінюється, що приводить до постійних модифікаційних пошуків, які виходять за межі класичних категоріальних співвідношень (таких, як трагікомічне, комітрагічне, драматичне, мелодраматичне). Тому шлях перегляду традиційних естетичних категорій залишається продуктивним та актуальним для некласичної естетичної науки.

У дисертаційному дослідженні виокремлюється антитрагедійне як одна із своєрідних ознак сучасного мистецтва, аналізується проблемне коло у категоріальному співвідношенні "трагічного"-"комічного", "поетичного"-"прозового" в історико-естетичному ракурсі. Робиться висновок, що антитрагедійні риси виникають в площині буденності, повсякдення, прозовості, коли "стомленість" від трагедії та трагічного вимагає відходу у неконфліктний світ звично-звичайного.

Публікації автора:

  1. Кривошея Т.О. “Велике переселення серйозності”: антитрагедійність сучасного художнього мислення // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури. Випуск VІІ: Зб. наук. праць: У 2-х частинах. Частина ІІ. – К.: ДАКККіМ, 2001. – С.20-28.

  2. Кривошея Т.О. Некласична трансформація естетичних категорій “поетичне/прозаїчне”: постановка проблеми // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури: Випуск VІІ: Зб. наук. праць: У 2-х частинах. Частина І. – К.: ДАКККіМ, 2001. – С. 68-76.

  3. Кривошея Т.О. “Мономане” та “Мімезис” (протилежність принципів наслідування в художній традиції Сходу і Заходу) // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури: Вип. VІІ: Зб. Наук. праць: У 2-х частинах. Частина ІІ. – К.: ДАКККіМ, 2002. - С.114-122.

  4. Кривошея Т.О. Антитрагедійність як феномен сучасної масової культури // Духовність українства. – Житомир: Інститут підприємництва та сучасних технологій, 2002. – Вип.4. - С.101-103.

  5. Кривошея Т.О. Категоріальна дихотомія "поетичне-прозаїчне": обгрунтування принципів "прозаїки" в некласичному естетичному дискурсі // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: Філософія. Політологія. – К: ВПЦ "Київський університет", 2003. - Вип.56-57. – С.30-31.

  6. Кривошея Т.О. Проема: синтез "поетичного" і "прозаїчного" в творчості Френсіса Понжа // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: Філософія. Політологія. – К.: ВПЦ "Київський університет", 2003. - Вип. 58. – С.53.